Bursa Yeme İçme Rehberi

Bursa’nın turistik kısmını çoktaaan gezdiğimize göre, artık karnımız acıkmıştır diye düşünüyorum. Aklımdaki her şeyi deneyebilecek kadar yer yoktu maalesef midemde ama yine de size bir patika çıkaracak kadar bir şeyler denedim (bütün Bursa’yı yiyip döndü sfdjhsd). Öncelikle hatırlatayım, burada diyette değilsiniz. Olmamalısınız da zaten çünkü burası yemeklerinin müthişliği bakımından gerçek bir günah cenneti. Çok da fazla uzatmadan ben yazıya geçeyim, siz de mama önlüklerinizi takın 😊

Asla Kapanmayan İskender Mevzusu : NEREDE YENİR?

Aslında böyle bir öneri yapabilmek için en azından birkaç yerde İskender yemiş olmak gerekir ancak hem Bursa’da zamanım kısıtlı olduğundan, hem de denenecek bir sürü farklı tat olduğundan maalesef tek bir yerde İskender tatma şansım oldu ve eğer linç yemeyeceksem itiraf ediyorum : Mavi Dükkan’da yemedim. Biz Kent Meydanı AVM’nin yanındaki Uludağ Kebapçısı Cemal Usta’nın iskenderini denemeye karar verdik ve ÇOK memnun kaldık. Bi’ kere ben iskenderi normalde oldukça ağır bulan bir insan olarak porsiyondaki her şeyin lezzeti tam ve yerli yerindeydi. Et kokmuyordu ve lezzetliydi, tereyağ fazla olmasına rağmen hiç ağır gelmedi ve porsiyonun boyutu oldukça doyurucuydu. Restoranın hizmeti çok kaliteliydi, garsonlar müşterilerle çok ilgiliydi ve en ufak gecikme ya da bir terslik yaşamadık.

Bursa’ya gitmeden önce ufak bir araştırma yaptıysanız veya orada yaşıyorsanız mutlaka Mavi Dükkan’ın ününü duymuşsunuzdur. Duymayanlar için özet geçmek gerekirse burası Kebapçı İskender’in orijinal, tarihi ve ilk kurulan dükkanı.

Peki neden Mavi Dükkan’a gitmedik? Çünkü doğruyu söylemek gerekirse oldukça overrated bir tatla karşılaşacağımdan nedense çok emindim. Kaldığımız otel Mavi Dükkan’a 2 dakika uzaklıktaydı ve otele girip çıkarken sürekli önündeki sıranın artışına şahit oluyorduk ve hani düşünmedim değil ne var içeride bu kadar acaba diye. Fakat o sırayı beklemek için yeterli vaktim de yoktu, aynı zamanda internette çok fazla kötü yorum okuduğum için içimden beklemek de gelmedi. Bursa Şehir Rehberi’ndede yazdığım gibi toplu taşıma kullanmadığımız için Uludağ Kebapçısı hem rotamıza uygundu, hem de Bursa’nın lokallerinden aldığım tavsiyelere göre en çok önerilen iskenderci de orası oldu. Fiyatlara gelince yine Mavi Dükkan’a kıyasla bir tık daha uygundu. 1 porsiyon iskender için 37 TL ödedik, Mavi Dükkan’da bu fiyat 39,50 TL.

*Mavi Dükkan hafta içi 18:30’da, hafta sonu 20:30’da kapanıyor ve o saatten sonra kapıdaki sıraya başkasını almıyorlar. Çok geçe kalmayın 😊

Adres : Tayyare Kültür Merkezi Yanı Atatürk Caddesi No:60 Osmangazi/Bursa

*Uludağ Kebapçısı Cemal Usta, Etiler Uludağ Kebapçısı ve İstinye Park AVM’de yer alan İstinye Uludağ Kebapçısı ile hiçbir alakaları olmadığını üzerine basa basa söylüyor.

Adres: Kent Meydanı Alışveriş Merkezi BURSA

ŞIRA

Hazır iskenderden bahsetmişken şıradan da söz etmemek olmaz. Kuru üzümün yıkanıp makineden geçirilmesi ardından suyla karıştırıldığında üzümün aromasını ve şekerini suya vererek ürettiği içecek olarak biliniyor şıra. Gideceğiniz bütün İskendercilerde bulabilirsiniz sanırım. Tatlı içecek sevmediğimden mi bilemiyorum ama ben öyle aşırı bayılmadım. Yine de Bursa’ya gitmişken iskenderin yanında şırayı da tadın derim. Belki siz seversiniz.

KEMALPAŞA TATLISI

Her ne kadar asıl yeri tam Bursa olmasa da, Kemalpaşa tatlısının en güzelini yiyebileceğiniz yerlerden biri. Gittiğim kebapçılarda ve Bursa’nın sokaklarında yürürken gözüm hep Kemalpaşa yiyebileceğim bir yer aradı ve yine onu da Uludağ Kebapçısı Cemal Usta’da buldum. Beklentimi karşıladı desem yalan olur çünkü gerçekten ÇOK şerbetliydi. Şerbetini akıtmak için inanılmaz bir çaba sarf ettiysem de pek başarılı olamadım. Garsonlardan birinden öğrendiğim kadarıyla tatlıyı Mustafakemalpaşa ilçesinden getiriyorlarmış ama en iyisi değilmiş çünkü daha önce çalıştıkları firma olan NGS ile anlaşmalarını daha önce yanlış sipariş getirdikleri gerekçesiyle sonlandırmışlar. Kemalpaşa ilçesinin de en iyisi olarak NGS markası deniliyor, daha önce tatmamış olsam da namını çok duydum. Arabanız varsa, Bursa-Balıkesir yolu üzerindeki Güllüce Köyü’ndeki NGS’de civardaki en iyi Kemalpaşa tatlısını yiyebilirsiniz.

PİDELİ KÖFTE

Tabak önüme ilk geldiğinde beni bir gülme tutmadı desem yalan olur çünkü bu bildiğimiz iskender. Tek farkı etinin köfteden olması. Eğer bunu söylediğim için kaçırılıp işkenceye maruz kalmayacaksam bence iskenderden daha bile lezzetli. Ufak bir teknik arıza nedeniyle Pideli Köfte’yi yemeyi planladığım yerde yiyemediysem de Tarihi Kayhan Çarşısı’nda gördüğüm rastgele bir mekana oturup yedim ve oldukça lezzetli buldum. Zaten Tarihi Kayhan Çarşısı Pideli Köfte satan restoranlarla dolu, içinize en sinen rastgele bir yere oturup yeseniz bile memnun kalacağınızı düşünüyorum. Ben çarşının hemen girişindeki Çarşıbaşı Kayhan Pideli Köfte’de yedim. Porsiyon, özellikle köfteler biraz küçüktü ama kesinlikle doyuruyordu. Pideli Köfte ile birlikte turşu, jalapeno ve sütlaç getiriyorlar. Totalde sadece 15 TL veriyorsunuz ve lezzeti göz önüne alındığında gerçekten çok ucuz. Ben farklı bir yerde yemiş olsam da araştırdığım ve duyduğum kadarıyla en iyi Pideli Köfte’yi Kayhan Çarşısı’ndaki Yeşil Pideli Köfte’de, Hacıbey Kebapçısı’nda ve Ömür Köftecisi’nde yiyebilirsiniz.

MARŞAL PASTA

Daha ben Bursa’ya gitmeden Bursalı arkadaşlarımın ‘’MARŞAL PASTA YEMEDEN DÖNME!!!!!’’ saldırılarına maruz kaldım ama inanır mısınız, canım arkadaşlarımdan özür dileyerek, ben bu kadar overrated bir şey yemedim hiç herhalde. Vanilyalı Pandispanya arasında fındık ezmezi, erimiş bitter çikolata ve fıstıktan oluşuyor. Yine de ille yiyecekseniz orijinal yerinde, Ulus Pastanesi’nde yiyin.

TAHİNLİ PİDE

Bunu da aynı Marşal Pasta gibi overrated bulacağıma neredeyse eminken kendimi elimde 3 tane tahinli pideyle İstanbul’a dönerken buldum. Aşırı basit bir şey, pide ve üstünde tahin var. Bu kadar. Ahlaksızlar… NASIL GÜZEL YAPIYOLAR Bİ BİLSENİZ…………. En iyisini Tarihi Abdal Fırını’nda yersiniz ama ben Arzum Pastanesi’ninkini ve Kırmızı Fırın’ınkini de çok beğendim. Hangisi yolunuzun üzerindeyse artık.

CANTIK

Bu yazıyı Bursalılardan dayak yemeden bitirmeyi umut ediyorum şu an sadece. Bildiğiniz kıymalı pide bu cantık dediğimiz şey de. Öyle çok bir numarası yok ama evet, lezzetli. Tatmak isteyenler için Bursa’da yiyebileceğiniz en iyi cantık Kayhan Çarşısı’ndaki Pidecioğlu, Acı Dayı ve Kardeşler Pide Salonu.

Bursa’da nerede kahvaltı yapılır?

Açıkçası Bursa’da kahvaltı konusunda inanılmaz bir hayal kırıklığına uğradım. Beklentilerim mi yüksekti yoksa Osmangazi’de mekanların kalitesi mi çok kötüydü bilmiyorum ama benim Bursa’da gidip kendim deneyimledikten sonra kahvaltı adına önerebileceğim tek güzel mekan Kitap Evi Otel. Eğer arabanız varsa Trilye’deki Çamlı Kahve, Cumalıkızık’taki Narlıbahçe veya Taş Ev, Saitabat Köyü’ndeki Saitabat Köyü Kadınları Dayanışma Derneği’nin kahvaltısını deneyebilirsiniz.

KİTAP EVİ OTEL

Her ne kadar normal yemek fiyatları ortalamanın üzerinde olsa da bence kahvaltı açısından oldukça normal bir fiyat. Biz iki kişiydik ve ‘’Kitap Evi Özel Kahvaltı’’ sipariş ettik. Tek kişilik gibi dursa bile aslında iki kişiye fazla fazla yetiyor. Kahvaltının kapsamı şöyle : peynir çeşitleri, bahçelerinden topladıkları zeytinler, geleneksel usullerle elde edilmiş birinci sınıf zeytinyağı, Bursalıların kahvaltı baharatı poy, domates, salatalık, ev yapımı reçeller, bal, çikolata ezmesi, ev yapımı hamur işleri(açma ve bir parça simit), salam, jambon, bazlama üzerinde sucuk, isteğe göre yumurta, meyve suyu ve sınırsız çay. İtalikle yazdıklarım tek kişilik geliyor ama karşınızdakiyle paylaşabilir veya menünün geri kalanından kahvaltınıza ekleme yapabilirsiniz. Biz gerçekten kurt gibi aç gittik ve ona rağmen çıkarken tıka basa doymuştuk. Bu ‘’Kitap Evi Özel Kahvaltı’’ 40 TL. Gerçekten de ederi bu, o yüzden çok memnun kaldım. Kahvaltısı ortalama bile olsa, O kadar huzurlu bir ortamı var ki herhalde yaklaşık 2 saat kadar orada oturup etrafı izledik. Hafta sonları yer bulma sorunu yaşar mısınız bilmiyorum ama biz hafta içi gittiğimizde bile boş olan 2 masa falan vardı sanırım. Kahvaltıdan sonra tabii ki ‘’ya hazır gelmişken tatlı da mı yesek :DDD’’ muhabbeti oldu ve ‘’Kitap Evi Çikolatalı Islak Kek’’ istedik. İki çikolatalı kek arasında iki top dondurma ve üzerine çikolata sosu. The Hunger’daki o meşhur ıslak kekin aynısı ama o kadar lezzetlisi değil. Hatta kötüydü bile desem yerinde olur. O kadar muhteşem bir kahvaltı 40 TL iken, yavan bir ıslak kekin 30 TL olmasını çok saçma buldum, yalan yok. Yine de hiçbir şey yemeseniz bile bir şeyler içmek için mutlaka uğrayın derim.

Konu yeme içme olunca inanın yazacak birçok şey var ama çok da fazla uzatmak istemedim. Eğer benim bahsetmediğim ama mutttlaka gidilmesi gereken bir yer veya tadılması gereken bir şeyi atladıysam lütfen yorumlara fikirlerinizi bırakın 😊

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s